Wanneer het ontvangen artikel niet aan uw verwachtingen voldoet, heeft u het recht om het binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Als u gebruikmaakt van dit herroepingsrecht, dient u uw artikel(en) op eigen initiatief en op eigen kosten te retourneren.
Voor het retourneren van producten die in de winkel zijn gekocht geldt dat u een cadeaubon terugkrijgt.
Stap 1 Zorg dat ieder artikel in uw retourzending aan de volgende eisen voldoet:
- De leverdatum van het artikel is maximaal 14 dagen geleden.
- Het artikel is in zijn oorspronkelijke staat, zonder enige wijzigingen, en het is schoon en ongebruikt.
- Het artikel dient goed en veilig verpakt te zijn, voor zover mogelijk in de volledige originele verpakking, inclusief de binnenverpakking. Indien mogelijk dienen ook alle andere beschermingsmaterialen aanwezig te zijn.
- De verpakking van het artikel mag niet beschreven zijn.
Stap 2 Ieder te retourneren pakket zal ons ingevulde Retourformulier moeten bevatten.
Uw ordernummer staat vermeldt op uw (digitale) orderbevestiging. Het is essentieel voor een snelle verwerking van uw retourzending dat u uw ordernummer vermeldt op het retourformulier. Als u geen printer heeft, kunt u de gevraagde informatie op het retourformulier op een briefje schrijven en dit bijvoegen in het pakket dat u wilt retourneren.
Stap 3 Adresseer uw retourzending aan:
Orientique B.V.
Wegastraat 33
2516AN Den Haag
Houd er rekening mee dat wij niet in de gelegenheid zijn retourpakketten op te halen bij een pakketpunt. U dient uw zending dus aan ons retouradres te adresseren en niet aan een pakketpunt.
Stap 4 Kies een pakketdienst naar keuze. U dient zelf te verzorgen en te betalen voor een retourlabel. U mag uw pakket naar ons retourneren via iedere gewenste pakketdienst.
Bewaar het verzendbewijs totdat u een bevestiging van de retourzending van ons heeft ontvangen, zodat u er zeker van bent dat het pakket bij ons is aangekomen
Als alternatief kunt u de bestelling ook persoonlijk terugbrengen naar onze showroom in Den Haag gedurende de openingstijden.
Stap 5 Wanneer uw retourzending bij ons is aangekomen, zullen wij deze zo spoedig mogelijk - echter uiterlijk binnen 14 dagen - verwerken. U ontvangt een e-mail van ons zodra uw retourzending verwerkt is.
Pakketpost, vanaf €8.99:
Voor producten die per pakketpost verstuurd kunnen worden kunt u uw product(en) terugsturen met een logistiek bedrijf naar keuze. Pak het product/de producten goed in en breng het naar een pakketpunt bij u in de buurt. De retourkosten zijn voor eigen rekening en afhankelijk van de door u gekozen koerier. Ook kunnen wij u een retourlabel sturen via de mail, neem hiervoor contact met ons op.
De kosten voor een retourlabel binnen Nederland zijn afhankelijk van de pakketafmetingen.
- Maximale afmeting 100 x 70 x 58 cm: €8.99
- Maximale afmeting 175 x 78 x 58 cm: €15
Voor pakketten die vanuit andere landen teruggestuurd worden, zijn de kosten vanaf €19.99. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Indien u iets terugstuurt met pakketpost, volg dan deze stappen:
-
- Meld de retour aan binnen uw account. Bij bestellingen met meerdere artikelen heeft u deze keuze om de specifieke retourartikelen aan te geven.
- LET OP: Indien u als gast uw bestelling heeft geplaatst dient er een account aangemaakt te worden met de e-mail adres waarmee de bestelling is geplaatst.
- Verpak de artikelen dusdanig dat beschadiging wordt vermeden. Adresseer de artikelen en verstuur de zending. Adres: Wegastraat 33, 2516 AN in Den Haag.
Pick and Return, vanaf €28:
Voor producten die niet als pakketpost kunnen worden teruggestuurd, zoals kamerschermen, kunnen we tegen extra betaling een Pick and Return aanbieden. Dit houdt in dat het product op afspraak bij u wordt opgehaald en bij ons wordt teruggebracht.
De kosten voor een Pick and Return binnen Nederland en België zijn vanaf €28. Voor overige landen gelden verschillende tarieven. Neem hiervoor contact met ons op.
Ruilen
Mocht u een artikel willen omruilen, dan zult u het artikel op eigen kosten moeten retourneren (zoals hierboven benoemd) en opnieuw een bestelling plaatsen met het product naar wens. Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen in ons magazijn, zal het bedrag binnen 14 dagen worden gecrediteerd.
Reclamaties
Als een artikel verkeerd is geleverd, beschadigd of defect is, dient u binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op te nemen om een reclamatie te maken.
Als het artikel beschadigd of defect is, ontvangen we graag een foto van de beschadiging of het defect. Als het niet mogelijk is om het defect te fotograferen, verzoeken we u vriendelijk om ons een e-mail te sturen met een beschrijving van het probleem, of telefonisch contact met ons op te nemen. Zodra we hebben vastgesteld dat het product ondeugdelijk is (defect of beschadigd), beoordelen we of de garantie van toepassing is en bepalen we de juiste stappen voor reparatie en/of verzending. We behouden ons het recht voor om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.
Indien de klacht gegrond is en er is een afspraak gemaakt met onze klantenservice, zult u van ons een verzendlabel ontvangen en zullen eventuele reparaties van het product gedekt worden door Orientique tijdens de garantietermijn.
Mocht u ervoor kiezen om geen gebruik te maken van de oplossing die Orientique biedt, dan heeft u de mogelijkheid om het product op eigen kosten te retourneren. Hiervoor kunt u onze standaard retourprocedure volgen.